luni, 30 aprilie 2012

Rugaminte

Incercam permanent sa ne apropiem si sa comunicam cat mai interactiv cu dvs , colegii nostrii.
Din acest motiv ne-am hotarat sa incercam o noua platforma site in care sa inglobam si un forum ce urmeaza sa ne ajute sa primim si sa raspundem cat mai repede posibil doleantelor membrilor nostri.

In acest moment se lucreaza la aceasta platforma de site si va rugam sa o vizitati, sa ne transmiteti: pareri, observatii, propuneri, privitoaer la ceea ce ar trebui sa mai cuprinda noua platforma.

adresa de lucru nou site: http://scmds2f2.e-roadiro.ro/
adresa email ptr eventuale comunicari: roadiro@yahoo.com


Multumin

joi, 26 aprilie 2012

Actiunea din Bucuresti, Piata Victoriei – 1 Mai

Membrii filialei care vor sa se implice in actiunea si vor sa se ofere voluntari ptr implicarea in actiunile de mai jos, sunt rugati sa ia legatura cu Biroul Filialei:

Filialele din Bucuresti si Ilfov vor asigura in echipa centrala de organizare:
a.     1(una) persoana/filiala pentru montarea/demontarea si transportul tribunei;
b.     1 (una ) persoana/filiala pentru asigurarea ordinei in dispozitiv si in jurul tribunei (inclusive urcarea si coborarea in siguranta la tribuna a persoanelor inscrise pe lista vorbitorilor)
c.      1 (una) persoana pentru transportul, montarea, demontarea si paza pe timpul mitingului a generatorului de curent si a statiei de sonorizare (inclusive boxele).
d. cel putin 2 persoane la fiecare suta de participanti

marți, 24 aprilie 2012

SUSPENDAREA DECIZIEI DE REGULARIZARE EMISA DE CASA DE PENSII SECTORIALA

GHIDUL ACTIVITATILOR MEMBRULUI S.C.M.D. PENTRU SUSPENDAREA EXECUTARII DECIZIEI DE REGULARIZARE EMISE DE CASA DE PENSII SECTORIALA

SECŢIUNEA 1
REPREZENTAREA PRIN: CASA DE AVOCATURĂ
 GÂLCĂ COSTEL SAU GRAZIELA BÂRLĂ
Membrii SCMD care doresc sa deschida actiunea prin avocat se vor prezenta la sediul acestora avand asupra lor urmatoarele documente in 3 xerocopii, asffel:
  • Decizia de regularizare (inclusiv anexa);
  • Plicul in care s-a primit decizia de regularizare;
  • Actul de identitate;
  • Decizia de revizuire, ultima varianta (numai prima fila)
  • Decizia veche de pensionare (cea valabila in dec 2010, eventual si un talon din dec 2010)
SECŢIUNEA a 2-a
REPREZENTAREA  PRIN: CONSILIERII JURIDICI AI SCMD

            În baza prevederilor legale și a practicii instanței bucureștene, prezentăm următorul GHID, prin care se dorește ca fiecare membru SCMD să cunoască pașii de urmat pentru contestarea în instanță a deciziilor de regularizare. *Acest algoritm, se poate aplica și de filialele din țară, conform practicii instanțelor teritoriale și în acord cu avocatul local desemnat.
            Activități de realizat:
1 – Ce trebuie făcut înainte de primirea deciziei de regularizare?
       a) - cumpărarea a trei dosare din carton cu şină;
       b) - xerocopierea următoarelor documente, în trei exemplare:
           - decizia de pensionare (cea valabilă în decembrie 2010), inclusiv talonul de pensie
                 aferent lunii dec. 2010;
           - decizia de revizuire, ultima variantă (numai prima filă), faţă de care s-au calculat
               sumele ce urmează a fi restituite, inclusiv talonul de pensie corespunzător;
           - actul de identitate (copie alb-negru);
            - acte justificative – contracte bancare, cu operatori de telefonie, CASCO, chitanţă
               întreţinere, factură energie electrică, gaze, abonament metrou, etc., prin care să se
               demonstreze cheltuielile casei;
      c) – ridicarea de la Dep. Juridic al SCMD a Certificatului de membru şi a unei
               Împuterniciri, amândouă format prestabilit,  semnate şi ştampilate de preşedintele
               SCMD;
      d) - completarea cererii pentru eliberarea certificatului de grefă de la TMB (modelul acestei
            cereri poate fi procurat de la: xerox-ul arhivei tribunalului; descărcat de pe site-ul    
            SCMD/Dep. Juridic/ la sfârşitul prezentării modelului de ,,Contestaţie la executare”;
            direct de la Dep.Juridic;
      e) - cumpărarea timbrului judiciar de 0,15 lei - timbru judiciar de 0,15 lei poate fi procurat de   
            la oficiul postal din incinta TMB sau de la oricare alt oficiu postal);
      f) - plata taxei judiciare de timbru de 1 leu - se achita la administratia financiara a sectorului   
            de domiciliu, cu exceptia sectorului 2 - care se poate achita si la oficiul postal din incinta
            TMB:
2) Ce se face după primirea deciziei de regularizare?
Termenul max. de contestare este de 15 zile calendaristice de la data comunicarii (data de pe plic - ştampila postei). Se constituie 3 dosare identice. Astfel
       a) se face o copie după decizia de regularizare (numai prima filă), după anexa (tabelul) cu
           sumele de restituit şi după plicul în care s-a primit decizia de regularizare;
       b) se completează CONTESTAŢIA LA EXECUTARE, conform modelului SCMD afişat pe
           site-ul sindicatului (atenţie la calculele efectuate).
            Aceste documente, împreună cu cele menţionate la pct.1) lit.b) şi d) constituie documentele minime obligatorii ce compun un dosar.
În cazul în care membrul de sindicat nu a ridicat de la Dep. Juridic certificatul de membru şi împuternicirea, acestea se depun la dosarul cauzei la primul termen de judecată de consilierul juridic al SCMD, care vă reprezintă în instanţă.              
3) Unde se depun documentele?
Cu cele trei dosare şi cererea pentru eliberarea certificatului de grefă (la care se ataşează timbrul judiciar şi dovada plăţii taxei judiciare de timbru), vă deplasaţi la Tribunalul Municipiului Bucuresti (TMB) şi depuneţi:
             - la arhiva tribunalului – cererea de eliberare a certificatului de grefă, cu timbrul judiciar şi dovada plăţii taxei judiciare de timbru. Certificatul de grefa se ridică în zilele de marti si joi, doar de catre titular.;  
             - la registratura tribunalului - cele trei dosare pentru înregistrare. Două rămân la tribunal şi unul în posesia membrului de sindicat, care este predat la Dep. Juridic.
4) Ce se îmtâmplă la Dep. Juridic după predarea dosarului?
            Consilierii juridici evaluează dosarul, posibil să vi se ceară şi alte documente de completare, un număr de telefon, se înregistrează dosarul în evidenţa Dep. Juridc şi se ataşează alte documente considerate ca necesare. În preziua termenului de judecată veţi fi contactat de consilierul juridic care vă reprezintă în instanţă pentru ultimele precizări.
5) Cum aflaţi de stadiul desfăşurării procesului?
            Stadiul îl aflaţi de la preşedintele filialei. Dep. Juridic actualizează situaţia cu soluţiile dispuse de instanţele de judecată. Această situaţie se transmite la preşedintele filialei din sectorul respectiv. S-a adoptat această comunicare, deoarece operaţiile tehnice de urmărire, înregistrare şi clasare a dosarelor la nivelul Dep. Juridic, sunt numeroase şi nu permit şi dialogul cu fiecare membru.
6) Cum trebuie să înţelegem cauţiunea?
            Ea poate fi dispusă de instanţă într-un procent de 10% din suma de restituit. Se plăteşte NUMAI la CEC Bank la sediul din Calea Victoriei, într-un cont special pentru cauţiuni. Cuaţiunea se restituie petentului NUMAI dacă s-a câştigat procesul pentru anularea deciziei de revizuire. Pierderea procesului, ca urmare a Deciziei civile a Curţii de Apel Bucureşti, cu caracter definitiv şi irevocabil, are drept efect nerestituirea cauţiunii, aceasta făcându-se venit la bugetul de stat.   
            Nedepunerea cautiunii în procentul sau valoarea dispuse de instanță se sanctionează cu respingerea (anularea) actiunii.
7) Cum procedați după ce instanța a suspendat definitiv și irevocabil decizia de regularizare?
            În această situație, contestatorul solicită un certificat de grefă, cu soluția instanței, pe care îl depune la casa de pensii sectoriala, în baza căruia aceasta este obligata sa suspende efectele deciziei de regularizare, practic să nu mai oprească acele sume lunare considerate venituri necuvenite.

Șeful Departamentului Juridic al SCMD

Lt. col. (r)
               Caloian MONICA

duminică, 22 aprilie 2012

Actiune civica de 1 Mai

Ne pregatim de propria noastra actiune civica de 1 Mai.

Asadar, stimati colegi, pe 1 MAI va trebui sa iesim in strada in Bucuresti si in toata tara, pentru a da o ultima batalie pentru dreptul la existenta al Romaniei, al natiunii romane, al nostru al tuturor. In paralel, vom actiona in justitie si SCMD si ceilalti membri interesati ai CNSC, dand in judecata guvernul, cu sprijinul unei mari case de avocatura, care isi asuma aceasta misiune si este capabila sa o duca la bun sfarsit. Basescu, Boc, Seitan, Ungureanu, Oprea, Igas, Udrea, etc. trebuie adusi in fata justitiei!

         SCMD va invita sa participati la manifestatia publica ce se va desfasura in Bucuresti, Piata Victoriei, orele 11.00, in ziua de 1 Mai a.c.

Presedintele SCMD 
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

vineri, 20 aprilie 2012

A T E N T I E la procentul de 5,5

 
Departamentul Juridic, in sedinta din 19.04.a.c., a analizat  situatia si a stabilit redactarea unor scrisori catre casele de pensii sectoriale prin care se solicita informatii legate de modul in care se vor recupera sumele de bani incasate de la pensionari in mod abuziv in perioada 01.01.2011 – 01.05.2012. Scrisorile respective urmeaza sa fie propuse spre aprobare si semnare presedintelui SCMD.
           In situatia in care raspunsul caselor de pensii sectoriale va fi negativ, in sensul ca sumele respective de bani nu vor face obiectul unei restituiri, Departamentul Juridic va demara demersurile necesare pentru pregatirea unei actiuni in instanta de judecata.

A T E N T I E - procentul de 5,5 se aplică numai asupra veniturilor din pensii care depăşesc 740 de lei
Au trecut cam neobservate și necomentate deciziile 223 şi 224 pronunţate, în 13 martie 2012, de  Curtea Constituţională, în temeiul art.146 lit.d) din Constituţie, asupra excepţiilor de neconstituţionalitate, referitoare la dispoziţiile art. 259 alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.
Cu unanimitate de voturi, Curtea a constatat că dispoziţiile art.259 alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, sunt constituţionale în măsura în care se interpretează în sensul că procentul de 5,5 se aplică numai asupra veniturilor din pensii care depăşesc 740 de lei". Conform alin.2 al articolului 259 din legea 95/2006, “pentru pensionari contributia datorată de acestia se aplică numai la veniturile din pensiile care depășesc limita supusă impozitului pe venit, se calculează pentru diferența între cuantumul pensiei și această limită și se virează odată cu plata drepturilor banești asupra cărora se calculează de către cei care efectuează plata acestor drepturi”. Probabil că nu se vor grăbi să dea înapoi banii reținuți ilegal.  M-am adresat casei sectoriale de pensii a M.Ap.N.  cu o cerere pentru  a mi se restitui sumele încasate ilegal, după un model conceput de un coleg și postat mai jos:
 http://www.pesurse.ro/#/2012/3/14/curtea-constituional-a-decis-c-plata-mrirea-impozi/


DOMNULE DIRECTOR,
Subsemnatul, _______________ cu domiciliul în _________, cod ____, str. __________, nr. ____, bl ____, sc. __, ap. __, cu ultimul loc de muncă la U.M. _______, dosarul de pensie nr. ______, având în vedere Deciziile nr. 223 şi 224 pronunţate în data de 13.03.2012 de către Curtea Constituţională referitoare la dispoziţiile art. 259 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii „care sunt constituţionale în măsura în care se interpretează în sensul că procentul de 5,5% se aplică numai veniturilor din pensii care depăşesc 740 de lei” şi conform codului de procedură fiscală, art 117, solicit să dispuneţi:
- ca din luna mai 2012 această contribuţie să fie calculată şi reţinută numai pentru veniturile din pensie care depăşesc 740 de lei;
- restituirea în luna mai 2012 a sumelor reţinute nelegal, indexate corespunzător, astfel:
Sumă lunară reţinută = 740 lei x 5,5% = 40,70 lei
Anul
Luna
Suma
IPC
Suma actualizată
2011
Ianuarie
40,70 lei
103,38
42,08 lei
Februarie
40,70 lei
102,59
41,75 lei
Martie
40,70 lei
101,98
41,51 lei
Aprilie
40,70 lei
101,31
41,23 lei
Mai
40,70 lei
101,10
41,15 lei
Iunie
40,70 lei
101,39
41,27 lei
Iulie
40,70 lei
101,75
41,41 lei
August
40,70 lei
102,10
41,55 lei
Septembrie
40,70 lei
102,31
41,64 lei
Octombrie
40,70 lei
101,66
41,38 lei
Noiembrie
40,70 lei
101,24
41,20 lei
Decembrie
40,70 lei
101,00
41,11 lei
2012
Ianuarie
40,70 lei
100,64
40,96 lei
Februarie
40,70 lei
100,00
40,70 lei
Martie
40,70 lei
100,00
40,70 lei
Aprilie
40,70 lei
100,00
40,70 lei
TOTAL
660,34 lei

Semnătura
(grad, nume prenume)


Domnului director al Casei de Pensii

joi, 5 aprilie 2012

ANUNT IMPORTANT din partea Departamentului Juridic

ATENTIE: Toti membrii  Filialei 2 din Sector 2, care au primit sau vor primi Decizii de Regularizare, sunt rugati sa se adreseze in termen Compartimentului Juridic al SCMD din B-dul Poligrafiei, nr. 4, Sector 1


ANUNTUL Departamentului Juridic
Membrii SCMD care au primit decizii de  regularizare privind “recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlu de prestatii de asigurari sociale” si doresc sa conteste aceste documente cu titlu executoriu la instanta de judecata (prin actiuni separate)  in termen de 15 zile  calendaristice de la data comunicarii (data de pe stampila  postei), pot opta pentru una din urmatoarele trei variante:
1.     Reprezentarea prin avocatul care a formulat actiunea in anulare a Deciziei de revizuire. Casa de avocatura Gilca&Vasiliu a stabilit insa urmatorul  onorariu, per persoana: 300 ron+tva (pentru membrii SCMD) si 1000 ron+tva (pentru actiuni individuale, in afara SCMD)
2.     Reprezentarea prin consilierii juridici ai SCMD (numai pentru membrii de sindicat): Cheltuielile ocazionate de reprezentarea in instanta  au fost stabilite la valoarea de 50 ron, per persoana. Precizam ca reprezentarea in instanta pentru actiunile formulate in alte localitati decat Bucuresti se poate face de catre consilierii juridici ai filialelor in baza unor delegatii semnate de presedintele SCMD sau de catre consilieri juridici ai SCMD din Bucuresti cu conditia acoperirii cheltuielilor de transport, la fiecare termen de judecta.
3.     Reprezentarea personala. Membrii SCMD au si aceasta optiune, in baza modelului de contestatie/cerere de chemare in judecata oferit de sindicat.

Instanta competenta este cea la care s-a deschis/se afla actiunea de baza (contestarea deciziei de revizuire), respectiv tribunalul teritorial, sectia conflicte de munca. Solutia data in instanta este supusa cailor de atac, iar onorariile acopera si aceasta faza procesuala.

Membrii SCMD care doresc sa deschida actiunea prin avocat vor prezenta la sediul filialei de care apartin, 3 xerocopii ale: Deciziei de regularizare (incl anaxa), plicului in care au primit decizia, actului de identitate. Documentele vor fi transmise avocatului insotite de chitanta cu plata onorariului, acestia urmand sa pregateasca si sa promoveze actiunea in instanta.
Membrii de sindicat care doresc sa fie reprezentati de consilierii juridici ai SCMD, vor depune personal la instanta, in doua exemplare, documentele precizate mai sus, la care se adauga cererea de chemare in judecata (a carui model este prezentat mai jos). Pe al treilea exemplar al dosarului, registratura instantei va aplica stampila de primire a documentelor, cu mentiunea datei respective, numarului de inregistrare a dosarului si termenul fixat de instanta. La depunere este obligatoriu sa prezentati, in original, actul de identitate. Dosarul inregistrat la instanta (ex nr. 3) se va preda la Departamentul Juridic al SCMD.
Modelul de contestare/cererea de chemare in judecata (contestarea se face direct in instanta, in termen de 15 zile de la comunicare) se afla mai jos:

………………………………………………………………………………………………

Tribunalul ………………………
Sectia a ….. Civila

DOMNULE  PRESEDINTE 
          Subsemnatul …………………………………………. domiciliat in …………………….., cnp ……………….., posesor al CI/BI seria ……. nr …………., eliberat de ………….., la data de  …………….., in  contradictoriu  cu  Casa de pensii  sectoriala   a …………  cu sediul in ………………..,  str. …………….., nr. …, sector …., (in continuare intimat-creditor) formulez prezenta:

CERERE DE SUSPENDARE A  EXECUTARII  SILITE
pornita la  cererea intimatului – creditor   in baza titlului  executoriu, respectiv  Deciziei de regularizare  nr……. din ……….. privind recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlul de prestatii de asigurari sociale, comunicata la data de ………..,   pana la solutionarea actiunii civile formulate  impotriva Deciziei  de revizuire  a pensiei nr. …… din ………….. , emisa de ……………………ce face obiectul dosarului  nr. ………………… aflat pe  rolul …………………,  cu termen  de judecata  la data  de ……………...

MOTIVELE DE  FAPT
         Decizia de regularizare nr. ……  din ………….  a stabilit, in conformitate cu prevederile art 6 alin. (1) si (2) din OUG nr. 1/2011 si in baza Deciziei de revizuire nr …….. din  ……………., ca in perioada ………………………
s-au platit si incasat necuvenit drepturi de pensiei in suma totala ……….. lei determinata conform buletinului de calcul anexat.
In temeiul art. 179  si art. 181 din Legea nr. 263/2010 s-a dispus recuperarea de la beneficiar (titularul deciziei de revizuire) suma de  ……….  lei, reprezentand drepturi incasate necuvenit in perioada ……………………………..
Aceasta regularizare reprezinta o noua diminuare a pensiei subsemnatului cu ……….. lei (…..% din cuantumul pensiei revizuite) si cu …….. lei (…...% din cuantumul pensiei stabilite la data pensionarii in baza legii anterioare Legii nr. 119/2010).
Fata de aceasta noua diminuare, consider ca ea este nejustificata si in consecinta formulez prezenta contestare a titlului executor (Decizia de regularizare  nr ….. din ……….) cu mentiunea ca anterior am formulat o actiune in instanta in constatarea nulitatii absolute a Deciziei de revizuire nr.  ….. din ……… emisa de Casa de pensii sectoriala a ……….., actiune care face obiectul dosarului nr.   ………….., cu termen de judecata la ………….., la sediul ………….. (Tribunal sau Curte de Apel)
Apreciez ca cererea mea de suspendare a Deciziei de regularizare nr.   …..  din ………. pana la solutionarea definitiva si irebocabila a cauzei ce face obiectul dosarului  nr. ……. …. (care are ca obiect contestarea deciziei de revizuire) este justificata din urmatoarele considerente:
-         prin prezenta actiune solicit instantei ca prin hotararea ce o va pronunta sa se suspende efectele Deciziei de regularizare, pana la solutionarea definitiva si irevocabila a actiunii in contestarea deciziei de revizuire. In aceste conditii, in aceasta cauza, instanta nu este chemata sa se pronunte decat asupra suspendarii efectelor  Deciziei de regularizare pe o perioada determinata - pana la solutionarea celuilalt dosar, rezultand ca se indeplineste conditia neprejudecarii fondului;
-         prin aceasta cerere, instanta nu se dezinvesteste de solutionarea fondului litigiului intrucat in prezenta cauza se va pronunta numai cu masuri provizorii, respectiv suspendarea efectelor deciziei de regularizare a pensiei pe o perioada determinata si relativ scurta de timp, rezultand ca se indeplineste conditia vremelniciei;
-         conform art. 581 C. Pr. Civ. sunt stabilite trei categorii de situatii care definesc urgenta necesara admiterii unei suspendari: pastrarea unui drept, prevenirea unei pagube iminente si inlaturarea piedicilor ce s-ar ivi cu prilejul unei executari silite.
Sub aspectul pastrarii dreptului, subsemnatul consider ca ma incadrez in aceasta situatie deoarece doresc sa mi se pastreze cuantumul pensiei pana la o solutie definitiva si irevocabila in dosarul contestarii Deciziei de revizuire.
Sub aspectul prevenirii unei pagube iminente si care nu s-ar putea recupera, precizez ca aceasta regularizare imi creeaza in mod direct si nemijlocit doua componente ale acesteia: lipsa mijloacelor de intretinere, ce va determina o degradare a calitatii vietii si sanatatii subsemnatului; imposibilitatea de a-mi achita lunar debitele pe care le am la …………
Mentionez ca la data la care am contractat aceste credite, pensia pe care o aveam pana la momentul decembrie 2010 era in cuantum de …….. fata de ……………, cat va rezulta in urma regularizarii. Tin sa precizez faptul ca aceasta regularizare va dura o perioada de timp suficient de lunga pentru ca eu sa pot face obiectul unor executari silite ale bunurilor mobile si imobile ce-mi apartin ca urmare a neachitarii la timp a debitelor (indiferent de natura lor: plata intretinerii, utilitati, rate banci etc.)
Precizez ca nu detin alte venituri suplimentare care sa acopere aceasta noua scadere a cuantumului pensiei in procent de ……..%, ca urmare a Deciziei de regularizare.

TEMEIUL  DE DREPT

Imi intemeiez cererea pe dispozitiile art. 403 C.proc. civ. si art. 172 si 173 din OG nr. 92/2003, privind Codul de procedura fiscala, republicat.
In sprijinul cererii mele arat ca pana in prezent s-au pronuntat hotarari judecatoresti, unele definitive si irevocabile, care atesta temeinicia contestarii deciziilor de revizuire emise de casele de pensii sectoriale, motiv pentru care consider ca regularizarea pensiei mele nu poate fi pusa in aplicare pana cand nu se constata existenta sau inexistenta nulitatii absolute a Deciziei de revizuire, pe care am contestat-o.
Fata de cele prezentate, solicit instantei admiterea prezentei cereri si suspendarea Deciziei de regularizare nr………  din ………, emisa de casa de pensii sectoriala a …….. pana la judecarea definitiva si irevocabila a dosarului nr.  …………, privind Decizia de revizuire.

Anexez in probatiune, in exemplarele necesare comunicarii (2 exemplare):
- Copia Deciziei de regularizare (incl anexa)  nr……..…din …………
- Copia plicului in care s-a primit decizia
- Copia actului de identitate
NOTA: pana la primul termen de judecata voi depune si Certificatul de grefa din care sa rezulte existenta pe rolul instantei a dosarului ce are ca obiect contestarea Deciziei de revizuire.

Data …………………….                                     Semnatura …………….


DOMNULUI  PRESEDINTE AL TRIBUNALULUI  ……………….