vineri, 23 martie 2012

Comunicat

Comunicat

In atentia membrilor SCMD Sector 2 Filiala 2


Programul de lucru al filialei este:

Luni:      orele 11-14
Miecuri: orele 11-14
Cotizatia de membru de sindicat se poate plati in CONTUL bancar al SCMD: BRD-GROUPE SOCIETE GENERALE, Agentia Carol, cont RO41BRDE441SV79262374410. Cod fiscal: 26096263. La depunerea cotizatiilor in cont, membrii de sindicat trebuie sa mentioneze obligatoriu numele complet, CNP, suma si perioada pentru care se plateste cotizatia si Filiala din care face parte. Incasarea cotizatiilor cu chitanta, la filialele teritoriale, nu mai este, pe moment, permisa.

Sentinta Civila 1435, TMB, 15 feb. 2012

O puteti studia aici: Sentinta Civila 1435, TMB, 15 feb. 2012.
Implicatiile hotararii Frimu asupra proceselor privind recalcularea pensiilor militarilor
av. Costel Gilca
In esenta prin hotararea Frimu s.a. CEDO a statuat ca recalcularea pensiilor grefierilor nu incalca dispozitiile art. 1 din Protocolul nr. 1 aditional la Conventie coroborat cu art. 14 din Conventie.

I.    Pentru a constata faptul ca recalcularea pensiilor nu infrange aceste texte de lege deoarece „reforma sistemelor de pensii a fost fundamentata pe motivele obiective invocate la adoptarea Legii nr. 119/2010, si anume contextul economic actual si corectarea inegalitatilor existente intre diferitele sisteme de pensii”.

In ceea ce priveste situatia pensionarilor militari aceasta este fundamental diferita de cea a grefierilor pentru urmatoarele motive:
1.        Aplicarea reducerii efective a pensiilor militarilor s-a realizat dupa "depasirea contextului economic actual", altfel spus desi varful de criza a fost in anii 2009-2011, aplicarea legii, si implicit reducerea pensiilor s-a realizat numai dupa depasirea crizei, conform declaratiei Primului Ministru al Romaniei si obtinerea unei cresteri economice. Asadar, recalcularea nu se fundamenteaza pe motive obiective, adica nu depasirea crizei a constituit motivul recalcularii.
2.        Bugetul pensiilor militarilor a crescut cu 15% in urma reformei, ceea ce inseamna ca reforma nu a avut la baza motive obiective.
3.        Corectarea inegalitatilor existente intre diferitele sisteme de pensii conduce la crearea unor alte inegalitati: intre cei care au suferit o viata de privatiuni (militarii) si salariatii care au avut libertate totala, ambele categorii fiind acum tratate in mod unitar. Asadar, sustinerea ca s-a dorit corectarea inegalitatilor nu are fundament, pentru ca unor situatii speciale trebuie sa le corespunda reglementari speciale.

II.     „De asemenea, Curtea a luat act de faptul ca pensia datorata reclamantelor, in baza contributiilor la bugetul asigurarilor sociale, platite de acestea in cursul anilor de serviciu, nu a fost in niciun fel afectata de reforma si acestea au pierdut doar suplimentul la pensie, care era acoperit integral de la bugetul de stat si care reprezenta un avantaj de care au beneficiat in calitate de personal auxiliar al instantelor”.

Exista o diferenta majora intre pensionarii grefieri si pensionarii militari. Daca pensionarii grefieri au contribuit la sistemul public de pensii, pensionarii militari nu au contribuit la sistemul public de pensii, astfel nu putem vorbi de stabilirea unor pensii pe baza contributivitatii.
De asemenea, in ceea ce priveste dreptul de proprietate exista din nou o mare diferenta intre pensionarii grefieri si cei militari.
Grefierii, ca orice salariat au avut carnete de munca, in care erau inscrise salariile realizate, astfel incat la stabilirea cuantumului pensiei acestia au certitudinea calcularii corecte pe baza veniturilor obtinute, a cunatumului pensiilor.
In ceea ce ii priveste pe pensionarii militari,a cestia nu au avut niciodata un document, care sa le apartina (conform art. 1 din Decretul nr. 92/1976 – privind carnetul de munca, carnetele de munca sunt proprietatea salariatului).
Pentru calculul cuantumului pensiilor sumele sunt extrase din statele de plata sau din alte documente, ceea ce creeaza o insecuritate cu privire la sumele care sunt inscrise, la manipularea acestor sume, precum si la luarea in considerare a tuturor celorlalte venituri obtinute.
Asadar, salariul, care reprezinta fara nici o urma de indoiala, nici nu trebuie CEDO ca sa iti dai seama de asta, drept de proprietate este pus sub semnul incertitudinii in momentul recalcularii pensiei. Ca o dovada fara putinta de tagada a acestei insecuritati o constituie emiterea a 4 sau 5 decizii de revizuire toate cu un cuantum diferit. Asadar, insusi emitentul nu are siguranta ca respecta in totalitate dreptul de proprietate al pensionarului militar la recalcularea pensiei. Altfel spus, insusi emitentul nu stie care a fost exact salariul (drept de proprietate) al personalului militar activ.
Asadar, rezulta fara indoiala ca hotararea Frimu s.a., nu poate avea nici o implicatie asupra pensiilor militarilor.

III.   „De asemenea, Curtea a retinut ca reforma sistemului de pensii nu a avut un efect retroactiv si nu a adus atingere drepturilor la prestatii sociale, dobandite in temeiul contributiilor la bugetul asigurarilor sociale, achitate in timpul anilor de serviciu”.

Si in aceasta situatie exista o diferenta majora intre cauza Frimu si recalcularea pensiilor militarilor.
Curtea retine caracterul contributiv al grefierilor, ceea ce nu este cazul pensionarilor militari, care nu au contribuit niciodata la sistemul public de pensii, asadar intre aceste doua categorii exista diferente atat de mari incat nu pot fi comparate.

In concluzie, nu exista nici un motiv pentru ca in cazul proceselor privind recalcularea pensiilor militarilor sa se face trimitere sau aplicare la cauza Frimu deoarece situatia de fapt este fundamental diferita intre pensionarii militari si celelalte categorii de pensii (grefieri, aviatori, diplomati).
Costel Gilca, 21 martie 2012 12:52

joi, 8 martie 2012

CIRCULA PE INTERNET A UNUI COMENTARIU LA O DECIZIE CEDO

         In ultimele zile circula pe internet un material semnat de un anume Calin Dragos (judecator ?) care se refera la o decizie CEDO, comentariu ce a produs o vie emotie in randurile membrilor SCMD.  Din comentariu rezulta ideea ca cei implicati in dosar sunt grefierii si politistii. Lucru nu tocmai adevarat ! Este vorba doar de numar de 5 doamne din judetul Covasna care au avut functii de grefier si au iesit la pensie in baza Legii nr. 567/2004, ca lege speciala. Cuantumul pensiei lor calculat in baza legii respective reprezentand in medie 80% din ultimul salariu brut incasat anterior pensionarii. In speta in cauza CEDO a respins ca inadmisibil capatul de cerere referitor la incalcarea art.1 (dreptul de proprietate) din Protocolul nr. 1 la Conventia pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale. Curtea a amanat insa examinarea plangerii reclamantelor in ceea ce priveste incalcarea drepturilor protejate de art. 6 (dreptul la un proces echitabil) si art. 14 (interzicerea discriminarii) din Conventie.
           Dosarul inaintat la CEDO de catre sindicatul grefierilor, care cuprinde aproape 300 persoane din randul personalului auxiliar instantelor si parchetelor, are numarul 14387/2011. Acest dosar se afla in prezent la Camera Superioara 3 a CEDO pentru fixarea termenului si modului de judecata (pilot/cu celeritate sau obisnuit). Aceste aspecte au fost omise (voit ?)  din comentariul respectiv, iar lipsa lor a creat o mare confuzie.
            Oricum, situatia personalului auxiliar din instante si parchete nu este identica cu cea a militarilor/politistilor. Grefierii au intrat in 2004 pe legea speciala venind de pe un sistem de pensii contributiv si nu necontributiv, cum este considerat cel al militarilor. In plus, sistemul pensiilor militare de stat, care avea la baza Legea nr. 164/2001, se incadra perfect sistemelor ocupaţionale de pensii guvernate de Directiva 86/378/EEC, amendată prin Directiva 97/96/EC adoptată în considerarea jurisprudenţei Curţii Europene de Justiţie. Daca statul roman doreste sa se conformeze reglementărilor comunitare, in mod normal va trebui sa revina la sistemul pensiilor militare de stat.